marți, 5 octombrie 2010

Simboluri masonice

 


Simboluri
masonice


Simboluri
masonice



1.Crucea intoarsa


Simbolul din figura 1.1 este văzut în genere ca un simbol satanic, probabil
datorită negaţiei martiriatului lui Hristos. Media şi legendele moderne legate
de apocalipsa şi conspiraţii satanice intreţin înţelegerea incorectă (sau poate
doar incompletă) a simbolului.

În fapt, reprezentările din figurile 1.1 si 1.2 sunt numite de cunoscători
“Crucea Sfântului Petru”. Se spune despre Sfântul Petru, unul dintre cei 12
apostoli ai lui Iisus, că a refuzat sa fie crucificat asemeni lui Iisus, din
umilinţă. Ca rezultat, sfântul a fost martirizat invers.

Figura 1.3 reprezintă “Crucea Lorraine”, un simbol apropiat de crucea întoarsă
prin compozitia grafică. Originea este diferită: folosită iniţial de Ducele de
Lorraine (de unde şi numele), a fost adoptată de alchimişti în perioada
Renaşterii ca simbol al pamântului şi al sufletului materiei.


În 1940 simbolul Crucii Lorraine a fost folosit de
Amiralul d’Argenlieu, ca simbol al rezistenţei Franceze, simbol opus svasticii
naziste.



2.Svastica


De departe unul dintre cele mai controversate şi prost înţelese simboluri in
cultura europeană recentă, svastica este un simbol ce traversează culturile
întregului pământ. De la mozaicurile romane, la vasele Greciei Antice, la
templele hinduse, picturile budiste, cultura nativilor Nord Americani, svastica
este vazută ca un simbol religios. Numele “Svastica” provine din sanscrita unde
“su” inseamnă “bun” iar “vasti” insemnă viaţă. Traducerea aproximativă ar fi
“Viaţă bună”. Figurile 2.1 si 2.2 sunt reprezentări ale simbolului hindus Manji,
reprezentând legătura universului cu pământul şi a binelui cu răul , toate
aflate într-un echilibru dinamic, dat de terminaţiile crucii solare.


Figura 2.3 : civilizatiile precreştine din Europa
vedeau Svastica drept un simbol solar, al fertilităţii şi puterii. Grafismul din
figura 2.3 este reprezentarea “crucii tunetului”, marca zeului tunetului
Perkons. Figura 2.4 este o svastică decorativă. Un simbol mai nou, derivat din
svastica nazistă este simbolul neonazist din figura 2.6. Acest simbol este
format din 3 cifre 7, ce formează împreună “777″, simbol al biruinţei asupra
anticristului. Figura 2.5 a fost marca sectei Raelitilor pana in 1991. Grafismul
descrie o galaxie ce se învârte într-o Hexagramă. Simbolul a fost considerat
nepotrivit şi a fost redesenat în 1991. De mentionat este că secta raeliţilor nu
are nici o legatură cu mişcarea neonazistă.



3.Steaua lui David


Steaua lui David sau “Magen David” în ebraică, este o hexagramă ce apare ca
simbol în perioada 800-600 î.Hr. Simbolul este recunoscut ca marcă a iudaismului
şi imagine a Israelului. Hexagrama este compusă din alăturarea a 2 triunghiuri,
orientate în sus, respectiv în jos. Cele 2 triunghiuri au fost folosite în evul
mediu de către alchimişti pentru a simboliza apa respectiv focul. Ce altceva
simbolizează cele două triunghiuri? uniunea între femeie şi bărbat, echilibrul
între bine şi rău, relaţia dumnezeu – om şi în acelaşi timp, în Kabala –
perfecţiunea, “Sefirah Tifaret”. În antichitate simbolul hexagramei a fost
cunoscut ca semn al imperiului ebraic. Odată cu cucerirea acestuia şi
împrăştierea poporului evreu, a început să se răspândească şi simbolul.
“Sigiliul lui Solomon”, cum mai este cunoscută steaua în lumea arabă şi în
practicile oculte, este simbolizată, contrar aparenţelor, prin litera 7, formată
prin adunarea celor 6 colţuri cu centrul hexagramei.

Figura 3.1 reprezintă simbolul poporului evreu, adoptat în 1948 alături de
culoarea albastră. Figura 3.2 este un simbol Rasta, apărut în această religie
prin practicile şi credinţele zioniste. Figura 3.3 este denumită Hexagrama
Unicursală, numele fiind dat de posibilitatea de a desena acest simbol fară
întrerupere. Este un simbol creat de Aleister Crowley, ocultist, francmason şi
scriitor. Simbolul este purtat de adepţii mişcării religioase Thelema.


Figurile 3.4, 3.5 şi 3.6 sunt în ordine: Steaua
Mesianică (imagine folosită de primele mişcări creştine), Hexagrama Raeliţilor
(descrisa la punctul II) şi Sigiliul Mesianic (compus din simbolul mesianic al
peştelui, folosit de primii creştini pentru a-şi declara apartenenţa la
creştinătate, steaua lui David şi Menorah, unul dintre cele mai vechi simboluri
religioase iudaice). Pe ultimul rând găsim Shatkona, în figura 3.7, o imagine
hindusă folosită pentru a simboliza creaţia şi legătura între bărbat şi femeie,
apă şi foc. Cea mai interesantă reprezentare a hexagramei o găsim în figura 3.8,
alăturarea între un echer şi un compas, unul dintre cele mai cunoscute simboluri
masonice. Alăturarea simbolizează creaţia divină şi înţelegerea de către
umanitate a importanţei creaţiei. De multe ori simbolul este prezentat având
litera “G” (God) în centru. Dacă veţi cerceta veţi descoperi că hexagrama însăşi
este des folosită în simbolistica masonică.



4.Pentagrama


Pentagrama – un simbol transcultural, ce se poate găsi în cultura hindusă,
greacă, romană, babiloniană etc. În ultimul secol însă a fost legat de trei mari
concepte cultural – religioase: Satanismul, mişcarea Wicca şi Francmasoneria. De
notat este că în general pentagrama reprezintă în multe culturi cele 4 elemente
(pămant, foc, apă, aer) plus ceea ce este numit “suflet”. Alăturarea acestor 5
elemente dă naştere luminii, ordinii în univers. În genere pictograma satanică
este reprezentată asemeni figurilor 4.1, cu un colţ îndreptat în jos iar in
interiorul stelei – Capra Sabatică, greşit asemanată zeitaţii oculte Baphomet.
Uneori simbolul este reprezentat înconjurat de 2 cercuri şi numere pitagoreice.


Un amănunt important este că steaua satanică nu este o
negare a pentagramei Wicca iar diferenţierea orientării colţurilor (sus sau jos)
este o diferenţiere modernă, aceasta neexistand până în secolul 19. Pictograma
Wicca este încadrată într-un cerc de obicei, imaginea fiind un simbol al
credinţei adepţilor. Totuşi, tinerii adepţi ce se tem de răspunsul social
negativ pe care l-ar putea avea convingerea lor religioasă poartă obiecte ce
reprezintă pentagrame stilizate asemeni celor din figura 4.2. Pentagrama este de
asemenea un puternic simbol în Masonerie unde este folosită atat cu un colţ
orientat în sus cât şi cu el în jos în cazul simbolului “Steaua Estului”, simbol
al Grupurilor Masonice Feminine (figura 4.3).



5.Infinitul


Simbolul infinitului (5.1) a fost descoperit în anul 1655 de către
matematicianul John Wallis şi a fost botezat 40 de ani mai târziu de către
Bernoulli “lemniscus”, ceea ce în latină înseamnă “funda”.


Partea interesantă vine atunci cand privim simbolul
din figura 5.2, simbolul alchimist pentru sulf, echivalentul în alchimie al
sufletului uman. Totuşi, odată cu acapararea simbolului de catre biserica
satanica lui Anton La Vey, simbolul este mai des vazut drept “Crucea Pontificală
a lui Satan’.



6.Caduceul


Trei simboluri, reprezentând în aparenţă acelaşi lucru: Caduceul (figura 7.1) –
simbolul zeului grec Hermes (Mercur la romani), ocrotitor al comerţului şi al
hoţilor. Caduceul este întruchipat de 2 şerpi încolăciţi în jurul unui toiag ce
prezintă în partea superioară 2 aripi.

Simbolul este folosit în mod eronat de anumite instituţii medicale în locul
Toiagului lui Asclepios (figura 7.2).
Asclepios
sau Esculap este zeul medicinei şi este cunoscut ca fiul al lui Apollo. Se spune
despre Asclepios că ar fi fost educat în arta vindecării prin medicină de catre
centaurul Chiron. Asclepios ar fi fost, conform mitologiei grece, medicul
argonauţilor, atât de priceput în arta vindecării încat putea aduce la viaţă
morţii.

Se mai spune despre Esculap că avea 3 fiice: Meditrine, Hygeia şi Panacea,
simboluri ale medicinei, igienei şi vindecării. De la Hygeia vine cel de-al
treilea simbol al medicinei – Pocalul Hygeiei ( figura 7.3 ), simbol al
vindecării şi regenerării.

 

        
                                                                                            Dr medic  Karol Chami

Niciun comentariu: